انواع روش های بازاریابی

انواع روش های بازاریابی

منظور ما از انواع روش های بازاریابی چیست؟

امروزه رقابت در کسب و کار بسیار زیاد شده است و بازاریابی یک چیز ضروری است. انواع مختلف بازاریابی به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان خود در هر کجای دنیا که هستید ارتباطات عمیق و معناداری ایجاد کنید. انواع مختلفی از بازاریابی، برای تأثیرگذاری بر شاخص های پیشرو در عملکرد سودآور مشتری نیز وجود دارد. یک استراتژی بازاریابی جامع از چندین روش بازاریابی برای جذب و پرورش مشتریان خود استفاده می کند.

از بازاریابی موتورهای جستجو گرفته تا بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری، هر برندی می‌تواند از ترکیبی از این تاکتیک‌ها برای جذب مخاطبان خود و کسب درآمد بیشتر استفاده کند.

شما می توانید از انواع مختلف بازاریابی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید. متأسفانه، بحث های بازاریابی در مورد استراتژی های مختلف بسیار زیادشده  است و انتخاب روش های مناسب برای کسب و کار شما می تواند کمی گیج کننده و دشوار باشد. به عنوان یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب، باید استراتژی های بازاریابی متفاوتی را که در دسترس دارید، درک کنید تا مشخص کنید چه چیزی می تواند به شما در فروش بیشتر کمک کند.

انواع روش های بازاریابی :

با تکامل تکنولوژی، بازاریابی نیز تکامل یافت، بنابراین انواع مختلفی از بازاریابی برای انتخاب کسب و کار شما وجود دارد. بسته به ماهیت کسب و کار، صنعت و مشتریان شما، برخی از انواع بازاریابی موثرتر از سایر روش ها نیز خواهند بود.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که 2 نوع بازاریابی گسترده تر نیز وجود دارد:

  1. سنتی
  2. دیجیتال

بازاریابی دیجیتال تمام جنبه های دیجیتال را در بر می گیرد. اگر به صورت آنلاین، از طریق رایانه یا دستگاه های تلفن همراه برای مردم بازاریابی می کنید، این بازاریابی دیجیتال نام دارد. بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد به راحتی کمپین های خود را ردیابی و نظارت کنید.

از سوی دیگر، بازاریابی سنتی از اشکال چاپی و سنتی رسانه، از جمله تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها استفاده می کند. در ادامه به چند مورد مختلف بازاریابی که در این دو دسته بازاریابی گسترده قرار می گیرند، بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

1. بازاریابی محتوا : بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی درونگرا، موثر است که با کمک به مشتریان در یافتن اطلاعات در مورد محصولات، برند یا صنعت شما به صورت آنلاین، آنها را آموزش می دهد و درگیر می کند. نمونه هایی از بازاریابی محتوا عبارتند از:

  1. وبلاگ ها
  2. قرار دادن پست در رسانه های اجتماعی
  3. ویدئو

هدف بازاریابی محتوا، ارائه اطلاعاتی به مشتریان شماست که می توانند از آنها برای تصمیم گیری در خرید استفاده کنند.

2. بازاریابی رسانه های اجتماعی: بازاریابی رسانه های اجتماعی گاهی اوقات بخش کوچکی از بازاریابی محتوا در نظر گرفته می شوند. با این حال، بسیاری از بازاریابان معتقد هستند که رسانه های اجتماعی یک تکنیک بازاریابی مستقل هستند که توجه بیشتری به خود جلب کرده اند. رسانه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی مقرون به صرفه است که می تواند به شما در افزایش تعامل با مخاطبان و فروش محصولات بیشتر کمک کند.

راه‌های مختلفی برای بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی با پلتفرم‌های مختلف نیز وجود دارد، و برخی از آنها برای اهداف بازاریابی شما مؤثرتر از بقیه هستند. به عنوان مثال، کسب و کارهای B2B معمولا در لینکدین و فیس بوک نتایج بهتری نسبت به اینستاگرام و یوتیوب کسب می کنند. در همین حال، کسب و کارهای بصری بیشتر، مانند کسب و کارهای تجارت الکترونیک، نتایج بهتری در اینستاگرام، تیک تاک و فیس بوک کسب می کنند. با این حال، اگر استراتژی خوبی داشته باشید، می توانید در هر جایی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

3. اینفلوئنسر مارکتینگ: برخی ممکن است اینفلوئنسر مارکتینگ را زیرمجموعه بازاریابی رسانه های اجتماعی بدانند، در حالی که برخی دیگر آن را یک استراتژی جداگانه در نظر میگیرند. با اینفلوئنسر مارکتینگ، کسب‌وکارها می‌توانند از روابطی که اینفلوئنسرها و رهبران فکری قبلاً با مخاطبان ایجاد کرده‌اند، استفاده کنند.

از آنجایی که اینفلوئنسرها رهبران فکری در صنایع خود هستند، سطحی از اعتماد را به دست آورده اند، بنابراین پیروان آنها احتمالاً به توصیه های آنها گوش می دهند. در نتیجه، اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند به برند شما کمک کند تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرد، آگاهی از برند را افزایش دهند و فروش شما را بیشتر کنند.

4. بازاریابی موتورهای جستجو: بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شامل انواع بازاریابی است که از موتورهای جستجو مانند گوگل به عنوان ابزار بازاریابی خود استفاده می کنند. بازاریابی موتورهای جستجو معمولاً شامل 2 استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO): آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه شما در بالاترین نقطه در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) قرار دارید؟ جواب  شما کاملا واضح است “سئو “، یک استراتژی بازاریابی است که محتوای وب سایت را بهینه می کند تا به شما کمک کند رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.
  2.  پرداخت به ازای کلیک (PPC): PPC یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی موتور جستجو است که به وب سایت کسب و کار شما کمک می کند تا در SERP ظاهر شوید. PPC شما را ملزم به پرداخت به ازای هر کلیک می کند، در حالی که SEO بر کیفیت ترافیک متمرکز است. هر دو روش، موثری برای آوردن ترافیک بیشتر به وب سایت شما هستند.

در سال های اخیر، SEM عمدتاً با PPC مرتبط شده است و SEO به استراتژی جداگانه ای تبدیل شده است.هر نوع کسب و کاری می تواند از SEM بهره مند شود. بنابراین، یک شرکت فروش نرم افزار B2B و یک شرکت تجارت الکترونیک B2C می توانند از SEM برای بهبود دسترسی خود و افزایش ترافیک وب سایت استفاده کنند.

5. بازاریابی ایمیلی:ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های ارتباطی و تبلیغاتی برای مخاطبان هدف است که به ویژه برای ارتباطات کاری و تبلیغاتی اثربخشی زیادی دارد. به همین دلیل است که صندوق دریافتی ایمیل یا حتی قسمت هرزنامه‌های (spam) ما پر از ایمیل‌های مختلف تبلیغاتی است. اما این روزها بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا به صورت هدفمند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند. محتوای پیام شما می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و متفاوت و… باشد.

6. روابط عمومی: روابط عمومی (PR) نوعی بازاریابی است که می تواند به ایجاد شهرت تجاری شما در رسانه کمک کند. روابط عمومی، روابط سودمندی را بین شرکت شما و مردم از طریق رسانه های کسب شده ایجاد می کند، تا تصویر و شهرت یک کسب و کار را مدیریت کند. در حالی که همه کسب‌وکارها می‌توانند از شهرت خود نزد مردم بهره ببرند، استراتژی‌های روابط عمومی قوی برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر که اغلب در اخبار هستند، بهترین روش هستند.

7. بازاریابی چاپی: تبلیغات و بازاریابی چاپی شکلی از تبلیغات است که از ابزارها و رسانه‌های چاپی، مانند مجلات و روزنامه‌ها به عنوان بازاریابی چاپی مطبوعاتی، بروشورها، کاتالوگ‌ها، تراکت‌ها، بنرها و موارد مشابه به عنوان بازاریابی چاپی غیر مطبوعاتی، برای جلب مشتریان، مصرف‌کنندگان و به طور کلی جامعۀ هدف یک کسب و کار استفاده می‌کند. بازاریابی چاپی می تواند برای هر نوع کسب و کاری موثر باشد. با این حال، شما باید مجلات را با دقت هدف گذاری کنید.

8. بازاریابی مستقیم با پست: بازاریابی مستقیم با پست، یک استراتژی بازاریابی است که شامل ارسال نامه فیزیکی، بسته، پست الکترونیکی، بروشور، کارت پستال و غیره برای مشتریان احتمالی و/یا مشتریان فعلی شما می باشد. این در هر دو فروش B2C و B2B استفاده می شود، اگرچه بیشتر در بین مصرف کنندگان استفاده می شود.

9. تلویزیون و رادیو: تبلیغات تلویزیونی و رادیویی در طول زمان تکامل یافته اند، اما همچنان استراتژی های بازاریابی موثر برای کسب و کارها هستند. متأسفانه، این تبلیغات ممکن است گران باشند، بنابراین برای مشاغل کوچک ایده آل نیستند. اگر کسب و کار درآمد خوبی نیز دارد، باید خلاقیت به خرج دهید تا مردم را وادار به خرید کنید.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید