راهبردهای تولید محتوا برای جذب مشتریان و افزایش فروش

راهبردهای تولید محتوا برای جذب مشتریان و افزایش فروش

در دنیای بازاریابی آنلاین، هدف این است که به مشتریان بالقوه کمک کنید تا شرکت شما را پیدا کنند و سپس یک رابطه قوی با آنها ایجاد کنید که منجر به فروش شود. محتوای متقاعد کننده ای که برای کمک به کسب و کار شما در رتبه بندی بالا در نتایج موتورهای جستجو بهینه شده است، می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی ها برای به دست آوردن این سرنخ ها باشد.

محتوای شما – مقالات، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ویدئوها، پادکست‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و … باید برای مشتریان جالب و مرتبط باشد.

تماشا کنید و یاد بگیرید

به آنچه که دیگران در صنعت شما چه در سطح محلی و چه در سراسر جهان انجام می دهند نگاه بیاندازید.

  • شرکت ها چه نوع محتوایی تولید می کنند؟
  • چگونه شرکت هایی مانند شما از وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، خبرنامه های الکترونیکی و ویدئوها برای ایجاد تعامل با مشتریان استفاده می کنند؟
  • آنها از چه استراتژی هایی برای تبدیل ترافیک محتوا به سرنخ استفاده می کنند؟
  • از چه راهکارهایی می توانید برای متمایز کردن خود در این فضا استفاده کنید؟

بفهمید که مشتریان شما چه چیزی را دوست دارند

چه نوع رسانه ای بیشتر برای مخاطبان شما جذاب است؟ چه تخصصی دارید که بتوانید آن را به محتوا تبدیل کنید؟ به عنوان مثال، یک نمایندگی خودرو می تواند یک وبلاگ و مجموعه ای از ویدیوهای ساده ارائه دهد که نکات مراقبت از خودرو را در آن به نمایش گذاشته باشد.

به دنبال محتوای موجود باشید

لازم نیست تمام محتوای خود را از ابتدا ایجاد کنید. به دنبال محتوای موجود در کسب و کار خود باشید.

استراتژیک باشید

شما باید یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید تا مشتریان را جذب کنید و داستان شرکت خود را در طول زمان بیان کنید. به عنوان بخشی از استراتژی، برنامه ای برای انتشار منظم محتوا تهیه کنید.

یک فرد کاربلد را پیدا کنید

پیدا کردن مخاطب زمان می برد. به همین دلیل مهم است که فردی را پیدا کنید که به محتوای شما علاقه داشته باشد و در تولید آن مهارت داشته باشد.

مشارکت و بازخورد مخاطبان را تشویق کنید

از مشتریان خود بخواهید نظرات، داستان ها، عکس ها و ویدیوها را در وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی شما ارسال کنند.

 هواداران خود را جذب و حفظ کنید

می توانید با انجام نظرسنجی های آنلاین و برگزاری مسابقات، فالوور جذب و حفظ کنید. مسابقات باید به گونه ای طراحی شوند که برای افرادی که واقعاً به تجارت شما علاقه مند هستند، جذاب باشد.

از عکس و ویدئو بیشتر استفاده کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوها نسبت به مقاله‌های متنی ساده، تعامل بیشتری با مخاطب ایجاد می‌کنند.

منحصر به فرد باشید

به دنبال چیزی منحصر به فرد برای ارائه باشید. چیزی که شما را نسبت به رقبایتان متمایز کند.

عناوین جذاب

در حقیقت ما تنها ۸ ثانیه فرصت داریم که توجه مخاطبان را  به خود جلب کنیم و گرنه به راحتی آن‌ها را از دست میدهیم! بنابراین داشتن عناوینی جذاب که مانند یک آهنربا مخاطبان را به سوی مطلب شما فراخواند و آن‌ها را به  ادامه مطالعه دعوت کند، بسیار مهم و ضروری است.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید