آماده سازی پیام تبلیغاتی تاثیرگذار

آماده سازی پیام تبلیغاتی تاثیرگذار

تبلیغات موثر به مشتریان بالقوه می رسد و آنها را از محصولات یا خدمات شما آگاه می کند.
در حالت ایده آل، تبلیغات باید توجه مشتری بالقوه را به خود جلب کند و آنها را به خرید از محصول شما ترغیب کند.

به یاد داشته باشید که تبلیغات ارتباطی است که می توان از طریق آن:

  1. به شما کمک می کند مخاطب خود را درک کنید
  2. به شما این امکان را می دهد که آگاهی از برند خود را به طور ناگهانی افزایش دهید
  3. مشتریان را تشویق میکند تا اقدام به خرید کنند
  4. توجه بینندگان را جلب میکند
  5. محصول یا کسب و کار خود را به افراد یادآوری میکند

پیام تبلیغاتی چیست؟

عناصر اساسی پیام تبلیغاتی شعار، محتوا و گرافیک است. با این حال، داستان سرایی به همان اندازه مؤثر است. بهترین و تاثیر گذاری ترین شعارها، احتمالاً کوتاه ترین و ساده ترین محتوایی است که یک مشتری بالقوه به راحتی آن را به خاطر میسپارد. پیام تبلیغاتی باید احساسات خاصی را برانگیزد، گیرنده را درگیر کند و در مشتری انگیزه مناسبی برای خرید ایجاد کند. سپس محتوا به حوزه احساسات، رویاها یا نگرش ها اشاره دارد.

پیام تبلیغاتی – ساختار ارتباطات تبلیغاتی:

هر پیام تبلیغاتی، تأثیر مطلوبی بر گیرنده نخواهد داشت. گاهی اوقات استفاده از شعارها یا محتوا نامناسب می تواند باعث شود برند شما زیر سوال برود و شما با شکست روبه رو شوید، اغلب یک پیام تبلیغاتی با بیان ضعیف ممکن است مورد توجه قرار نگیرد و توسط خریداران بالقوه به خاطر سپرده نشوند. بنابراین، قبل از ایجاد یک پیام تبلیغاتی، بهتر است به سوالات زیر پاسخ  دهید:

  1. چه چیزی را می خواهیم تبلیغ کنیم؟
  2. تبلیغ ما برای چه کسانی است؟
  3. چه تصویری از شرکت خود می خواهیم منتقل کنیم؟
  4. تبلیغات در کجا قرار خواهد گرفت؟
  5. آیا می خواهید تبلیغ شما برای محصول یا خدمات جدیدی باشد که مخاطب باید از آن مطلع شود یا از یک پیشنهاد ویژه اطلاع رسانی کنید؟

ایجاد پیام‌های متقاعدکننده و مؤثر مستلزم آن است که بازاریاب اطلاعات زیادی در مورد نیازهای مخاطب، علایق، انتظارات و سبک زندگی آنها داشته باشد. مصرف کننده باید احساس کند که محصول نیازهای فردی او را برآورده می کند که شعار تبلیغاتی به خوبی بر آن تاکید دارد. توسعه پیام تبلیغاتی همچنین مستلزم نظارت بر بازار و فعالیت های رقبا به صورت مداوم است.

آماده سازی پیام تبلیغاتی تاثیرگذار

مزایا پیام تبلیغاتی :

پیام تبلیغاتی پلی بین برند شما و مشتریان است. انتقال ایده مناسب در زمان مناسب و به افراد مناسب به برند شما این اجازه را می دهد تا روابط مطمئن و طولانی مدت با مخاطبان خود ایجاد کنند. بنابراین، تهیه یک پیام تبلیغاتی  مناسب می تواند مزایای زیادی را برای کسب و کار شما فراهم کند. با ما همراه باشید تا چند نمونه از مزایای پیام تبلیغاتی را با هم بررسی کنیم.

  1. به شما این امکان را می دهد که آگاهی از برند خود را به طور ناگهانی افزایش دهید.پیام های تبلیغاتی خوب و فکر شده کاملا بلد هستند که چگونه به قلب مشتریان راه پیدا کنند. شرکت هایی که فراتر از فروش هستند، از آگاهی و شناخت برند بهتری برخوردارند.
  2.  کمک می کند تا مشتریان خود را حفظ کنید. مشتریان می توانند خرید از شما را متوقف کنند فقط به این دلیل که شما با آنها تعامل ندارید. از این رو، آنها به سادگی شرکت شما را فراموش می کنند. با این حال، پیشنهادات تبلیغاتی هدفمند و مرتبط قطعاً باعث جذب مشتری میشود. آنها از اینکه شما مشکلات آنها را می دانید و بهترین راه حل ها را به آنها ارائه می دهید از شما قدردانی خواهند کرد.
  3. مشتریان شما را آموزش می دهد. سرنخ ها آماده خرید فوری نیستند. آنها ممکن است به طور کامل نحوه عملکرد خدمات شما یا نحوه استفاده حداکثری از محصولات شما را درک نکنند. علاوه بر این، آنها می توانند در هر مرحله از قیف فروش گیر کنند. از طریق یک پیام تبلیغاتی می توانید راه حل هایی را برای مقابله با مشکلاتشان، به آنها ارائه دهید.
  4. به شما کمک می کند مخاطب خود را درک کنید.می‌دانید که کدام پیشنهادها، کانال‌ها و تاکتیک‌ها برای مخاطبان شما بهتر عمل می‌کنند.
  5. باعث افزایش فروش شما می شود. هر مزیت ذکر شده در بالا منجر به افزایش فروش می شود. اگر پیام خود را از طریق کانال به افراد مناسب منتقل کنید، می توانید فروش خود را افزایش دهید. تبلیغات در مناسبت های مختلف به نفع شما خواهد بود.

اکنون می دانید که مزایای استفاده از پیام های تبلیغاتی چیست. وقت آن رسیده است که به جلو برویم و اجزای پیام تبلیغاتی را باهم بررسی کنیم.

اجزای یک پیام تبلیغاتی:

فرقی نمی کند که تبلیغات آنلاین یا آفلاین را انتخاب کنید. ساختار تبلیغات یکسان خواهد بود زیرا ماهیت ادراک انسان آن را از پیش تعیین می کند.

  1. تیتر اصلی(عنوان اصلی): این اولین و مهمترین عنصر تبلیغاتی است که کاربر متوجه آن می شود. عنوان باید چشم نواز و آموزنده باشد زیرا معمولاً در بالای آگهی قرار می گیرد. یک عنوان، ایده اصلی یک آگهی را منتقل می کند، بنابراین بازاریابان باید تمام تلاش خود را برای ایجاد یک عنوان فروش خوب انجام دهند. می توان آن را به عنوان یک وعده، خبر فوری، یک فرمان یا یک سوال مطرح کرد. برای اینکه خوانندگان بیشتر جذب آن شوند و آن را مطالعه کند، باید کوتاه و بدون ابهام باشد.
  2.  تیتر فرعی (عنوان فرعی): تبلیغ کنندگان گاهی اوقات این عنصر را حذف می کنند، اما شما نمی توانید قدرت آن را دست کم بگیرید. یک عنوان فرعی می تواند تیتر شما را پشتیبانی و ادامه دهد. معمولاً درست زیر آن قرار می گیرد، بنابراین به سختی می توان آن را بدون توجه رها کرد. اگر عنوان شما یک سوال است، یک تیتر فرعی می تواند پاسخ آن نیز باشد. این دو عنصر کاملاً مکمل یکدیگر هستند. یک عنوان فرعی ممکن است طولانی تر از یک عنوان اصلی باشد – تا یک جمله.
  3. تصاویر: این عنصر پس از یک عنوان اصلی، جایگاه دوم را در جلب توجه کاربران به یک تبلیغ نیز دارد. تصاویر به شما کمک می کنند تا محصول خود را تجسم کنید، مزایای آن را نشان دهید و مشتریان خود را علاقه مند نگه دارید.
  4. اقدام به عمل (CTA): CTA اقدامی است که می خواهید، کاربران پس از خواندن پیام تبلیغاتی شما انجام دهند. باید مستقیماً به آنها بگوید که برای ارزیابی مزایای محصول شما چه کاری باید انجام دهند. می تواند بگوید «خرید»، «از یک سایت بازدید کنید»، «رزرو صندلی»، «رزرو بلیط».
نحوه ایجاد یک پیام تبلیغاتی:

ایجاد یک عنوان کامل و اضافه کردن یک تصویر زیبا کافی نیست. اگر برای اولین بار است که تبلیغات درست میکنید، باید مراحل بیشتری را برای ایجاد یک پیام مرتبط و هدفمند طی کنید. بیاید تا با هم چند نمونه را بررسی کنیم:

  1. مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید: شما می توانید یک تبلیغ عالی از نظر بازاریابی ایجاد کنید، اما اگر آن را برای شخص اشتباهی هدف گذاری کنید، نتیجه ای نخواهید گرفت. تجزیه و تحلیل مخاطبان، بینش های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد. دریابید که بازار هدف شما چه کسی است، جنسیت و میانگین سن مشتری را بشناسید و موقعیت اجتماعی، تحصیلات، سطح درآمد یا محل زندگی آنها را بیاموزید. پاسخ به این سوالات کلی، شما را با مخاطبان خود آشنا می کند و بهترین کانال های تبلیغاتی را کشف می کند.
  2. مشکلات مشتریان خود را شناسایی کنید: هر مشتری برند شما را انتخاب می کند زیرا معتقد است که شما بهترین گزینه را برای حل مشکل آنها انتخاب میکنید. انجام تحقیقاتی را برای شناسایی مشکلات مشتریان خود در نظر بگیرید. می‌توانید این کار را با کمک مصاحبه‌ها، نظرسنجی‌ها و غیره انجام دهید. بدانید که آنها به کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد نیاز دارند و نمی‌توانند در میان پیشنهادات رقبای شما پیدا کنند. این تکنیک ممکن است کلید موفقیت شما باشد.
  3. بهترین کانال تبلیغاتی را انتخاب کنید: تجزیه و تحلیل مخاطبان هدف شما، در مورد کانال هایی که آنها ترجیح می دهند به شما می گوید تا بتوانید بدون هدر دادن بودجه خود در آنها سرمایه گذاری کنید.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید