فروش از طریق فروشگاه فیزیکی

فروش از طریق فروشگاه فیزیکی

وقتی صحبت از فروش محصول می‌شود، مغازه و فروشگاه فیزیکی اولین جایی است که به ذهن‌مان می‌رسد. برای فروش فیزیکی دو راه پیش پای شما قرار دارد.

  1. یا باید خودتان یک مغازه راه اندازی کنید و محصولات‌تان را به صورت مستقیم در آن بفروشید
  2. یا این که کالاها را به یک یا چند فروشگاه بدهید تا برای‌تان بفروشند. بعد از مدتی اگر محصول شما فروش خوبی داشته باشد، مغازه‌دار حاضر می‌شود آن را از شما بخرد و در مغازه خودش بفروشد.
اگر شما مورد اول را انتخاب کرده باشید باید برای جذب مشتری موارد زیر را انجام دهید، این موارد شامل:
  1.  یک نام برای فروشگاه خود انتخاب کنید، نام باید ساده، منحصر به فرد باشد.
  2. بهترین مکان را پیدا کنید. بهترین مکان جایی است که مشتریان شما وقت خود را سپری می کنند نه جایی که شما فکر می کنید باید باشد.
  3. به فضای دکوراسیون فروشگاه خود توجه کنید باید طوری طراحی شده باشد که مشتری را به خود جذب کند.
  4. در صورت نیاز کارمند استخدام کنید.
  5. از همه فرصت های بازاریابی استفاده کنید.
  6. هزینه هایی که باید هنگام شروع به کار فروشگاه فیزیکی خود در نظر بگیرید ( هزینه هایی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از: اجاره، خدمات آب و برق، هزینه کارکنان، خرید اجناس، بازاریابی و تبلیغات و…)

فروش از طریق فروشگاه فیزیکی

مزایای فروش از طریق فروشگاه فیزیکی

  1. فروشگاه های فیزیکی امن تر از خرید آنلاین به نظر می رسند: برخی از مشتریان به راحتی نمی توانند جزئیات پرداخت خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و با پرداخت در فروشگاه احساس امنیت بیشتری می کنند. به‌عنوان مالک کسب‌وکار، مطمئن شوید که از داده‌های مشتریان محافظت می‌کنید. نرم افزار، سخت افزار و روش های پرداخت خود را به طور منظم به روز کنید.
  2. ارتباط مستقیم با مشتری و ترغیب او به خرید: کارمندان شما همچنین می‌توانند ویژگی‌های یک محصول را که ممکن است مشتریان شما به خودی خود متوجه آن نشوند را بازگو کنند.
  3. با فروشگاه های فیزیکی، هزینه حمل و نقل وجود ندارد و بازگشت محصول (در صورت اجازه) آسان تر است.
  4. کالاهای متنوعی برای انتخاب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: پنج روش علمی برای ترغیب مشتریان به خرید

فروش از طریق فروشگاه فیزیکی

فروش محصول به فروشگاه‌های فیزیکی

اگر سرمایه زیادی برای راه‌اندازی مغازه ندارید، در ابتدا این مطلب ذکر کردیم یک راه این است که محصولات را به مغازه‌های دیگر بفروشید. همچنین می‌توانید با مغازه‌ها یا فروشگاه‌های فیزیکی همکاری کنید تا کالاهای شما را بفروشند. این روش دیگر هزینه‌های تاسیس مغازه را ندارد. البته پیدا کردن مغازه‌ای که حاضر باشد محصول شما را بخرد هم کار راحتی نیست.
از طرف دیگر مغازه‌ها برای این که بتوانند از فروش محصول سود کنند، کالاها را چند درصد زیر قیمت بازار از شما می‌خرند. به همین دلیل سود شما در این روش کمتر خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم ابتدا از این روش برای فروش محصول استفاده کنید و با پولی که از این طریق به دست می‌آورید، بعدا یک مغازه برای فروش محصولات‌تان تهیه کنید.

چرا ما هنوز به فروشگاه های فیزیکی نیاز داریم؟

رشد خرید آنلاین در واقع منجر به نگرانی در مورد پایان فروشگاه های فیزیکی شده است. در حالی که خرید آنلاین به طور فزاینده ای محبوب شده است، فروشگاه های فیزیکی همچنان مشتریان را جذب می کنند. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا فروشگاه های فیزیکی هنوز پابرجا هستند.
مشتریان می توانند محصول واقعی را در فروشگاه فیزیکی مشاهده کنند که به تسهیل تصمیم گیری برای خرید کمک می کند. علاوه بر این، فروشگاه های فیزیکی حس ایمنی و اصالت را به مشتریان ارائه می دهند. حتی اگر از سایت شما بازدید کنند و بتوانند به راحتی آنلاین خرید کنند. این مشتریان زمانی که متوجه شوند که شما در مکانی فیزیکی فعالیت می کنید که می توانند به آن دسترسی داشته باشند، بیشتر به شرکت شما اعتماد خواهند کرد. اگر حضور آنلاین دارید، یک فروشگاه فیزیکی مکمل تلاش های بازاریابی شما خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید