فروش از طریق مارکت پلیس ها

فروش از طریق مارکت پلیس ها

مارکت پلیس یکی از بهترین و کارسازترین مدل‌ فروشگاه اینترنتی و کسب و کار اینترنتی در جهان است که در واقع گروهی از تامین‌کنندگان، فروشندگان و خریداران جامعه‌ی هدف را به همدیگر متصل می‌کند. امروزه این نوع مدل کسب‌وکار فروشگاهی، طرفدار زیادی پیدا کرده اند دلیل اصلی، به این خاطر است که به دنبال افزایش سود تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است. وشاهد رشد آن‌ها در فضای تجارت الکترونیک در سال‌های اخیر بوده‌ایم. مارکت پلیس به کاربر امکان انتخاب از میان مجموعه‌ی وسیعی از کالا را می‌دهد و همچنین افزایش مشتریان وبسایت شما را تضمین میکند، به طوریکه می‌توانید از سراسر دنیا مشتری‌های جدید داشته باشید.

فروش از طریق مارکت پلیس ها

مزایای مارکت پلیس

  1. عدم نیاز به بودجه و سرمایه بالا: شاید بزرگ‌ترین مزیت راه‌اندازی یک مارکت پلیس، میزان سرمایه‌گذاری پایین آن باشد. در این سیستم شما قرار نیست کالایی را بخرید و هزینه‌ای برای نگهداری آن بپردازید. پس وقتی صحبت از این می‌شود که مارکت پلیس چیست، اولین چیزی که به چشم می‌آید، عدم نیاز به سرمایه زیاد است. این ویژگی باعث جذابیت مدل کسب‌وکار مارکت پلیس برای افراد گوناگون شده است. هرچند که بسیاری از کسانی هم که در این مسیر قدم برمی‌دارند، نمی‌توانند آن‌گونه که لازم است، به موفقیت برسند. برای راه‌اندازی مارکت پلیس در ابتدا تنها راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کفایت می‌کند. به عبارتی تنها پولی که پرداخت می‌کنید بابت خرید یک سایت، دامنه و هاست است. به همین دلیل است که هزینه راه‌اندازی این شغل جذاب با بسیاری دیگر از مشاغل قابل مقایسه نیست. اما فراموش نکنید که برای راه‌اندازی چنین فروشگاهی به تجربه نیاز دارید تا بتوانید بازدید خوبی از این طریق کسب کنید و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.
  2. عدم نیاز به محل نگهداری: یکی از چالش‌های عمده فروشگاه‌های آنلاین، نیازمندی به مکانی برای انبار کالاهاست. چنین مشکلی در مارکت پلیس‌ها وجود ندارد، زیرا شما کالایی ندارید که بخواهید آن را انبار کنید. از آن‌جایی که شما تنها نقش یک واسط را ایفا می‌کنید، به مکانی به عنوان انبار نیاز نخواهید داشت.
  3. عدم نگرانی هنگام موجود نبودن کالاها: همه ما برای یک بار هم که شده هنگام خرید آنلاین یک کالا متوجه عدم موجودی آن در فروشگاه بوده‌ایم که البته اصلاً حس خوشایندی نیست. از آن‌جایی که سیستم مارکت پلیس به گونه‌ای است که شما نیاز به موجود کردن هیچ محصولی ندارید، بنابراین نگرانی از بابت تأمین نکردن سفارش مشتری هم نخواهید داشت. به عبارتی چون شما با فروشندگان متعددی در ارتباط هستید، به صورت مداوم می‌توانید نیاز مشتریان مختلف را بدون نگرانی از خالی بودن انبار یک کالای خاص برطرف کنید.
  4. افزایش مشتریان: افزایش مشتریان را می‌توان از دیگر مزایای این سیستم فروش توصیف کرد. به عبارت دیگر شما قرار است محصولات متنوعی را از این طریق به فروش برسانید و از آن‌جایی که هیچ محدودیتی از نظر فضا و سرمایه نخواهید داشت، به راحتی می‌توانید با هر فروشنده‌ای قرارداد ببندید. از این طریق مشتریان بیشتری جذب فروشگاه شما خواهند شد، زیرا مارکت پلیس شما محصولات زیادی را به فروش می‌رساند، پس توجه افراد مختلف با نیازهای متنوع را به سوی خود جلب می‌کند.
  5. کسب سود راحت: وقتی صحبت از این می‌کنیم که مزایای مارکت پلیس چیست، نباید از کسب درآمد آسان این مدل تجارت چشم‌پوشی کنیم. کسانی که برای کسب درآمد از طریق فروش در مارکت پلیس برنامه‌ریزی می‌کنند، به ازای فروش هر نوع محصولی می‌توانند پورسانت خود را دریافت کنند. از آن‌جایی که معمولاً بازدید از وب‌سایت‌های مارکت پلیس بسیار زیاد است، سهم فروش صاحبان این نوع کسب‌وکار اینترنتی هم بالا خواهد بود. فراموش نکنید که این شیوه درآمدزایی اگر شروع به سوددهی کند، می‌تواند بهترین درآمد را برای صاحبان خود به همراه داشته باشد.
  6. کاهش ریسک سرمایه‌گذاری: برای راه‌اندازی این مدل تجارت الکترونیک سرمایه زیادی لازم نیست. بنابراین ریسک مالی آن بسیار کم است و حتی اگر شما در کار خود با شکست هم مواجه شوید، سرمایه زیادی را از دست نخواهید داد. هرچند اگر با یک استراتژی از پیش تعیین شده در این مسیر قدم بگذارید، می‌توانید از نتایج فوق‌العاده آن لذت ببرید.

برای دریافت دوره رایگان فروش چند برابری کلیک کن.

فروش از طریق مارکت پلیس ها

معرفی برترین مارکت‌پلیس‌های آنلاین ایران و جهان

  1. وب‌سایت Amazon: آمازون بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین مارکت‌پلیس جهان است که در آن انواع گسترده‌ای از محصولات در سراسر جهان عرضه می‌شود. در این مارکت‌پلیس 9.7 میلیون فروشنده و 1.9 میلیون فروشنده فعال به عرضه محصولات و خدمات خود می‌پردازند.
  2. ای‌بی (eBay): ای‌بی مشهورترین وب‌سایت مزایده در جهان است که در سراسر جهان بیش از 180 میلیون مشتری دارد. این مارکت‌پلیس با مدل P2P شروع به کار کرد. کارمزد پایین، حمل‌ونقل سریع و ارزان از مهم‌ترین ویژگی‌های این مارکت‌پلیس به شمار می‌آید.
  3. والمارت (Walmart): والمارت ابتدا به عنوان یک فروشگاه خشت و گلی بین‌المللی شروع به کار کرد اما از سال 2009 قدم به بازار فروش آنلاین گذاشت. این وب‌سایت در 2021 موفق شد فروش اینترنتی خود را به 43 میلیارد دلار در آمریکا برساند که به معنای رشد 70 درصدی نسبت به آمار سال قبل است.
  4. راکوتن (Rakuten): شرکت راکوتن در سال 1997 توسط هیروشی میکیتانی در ژاپن تأسیس شد. این پلتفرم با مدل B2B و B2C فعالیت می‌کند و به مشتریان خود خدمات فناوری مالی، دیجیتالی و ارتباطی ارائه می‌کند.
  5. اتسی (Etsy): اتسی یک مارکت‌پلیس جامعه‌محور است که بر جامعه هدف مشخصی تمرکز کرده است. تمرکز این مارکت‌پلیس بر صنایع دستی (شامل لباس و سایر کالاها) است که توسط فروشندگان مستقل تولید می‌شوند. در این پلتفرم رضایت مشتری و حمل‌ونقل کالا به خود فروشندگان سپرده می‌شود.
  6. دیجیکالا: این وب‌سایت در حال حاضر بزرگترین مارکت‌پلیس ایران است که ماهانه بیش از 30 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد دارد و 85 درصد سهم فروش بازار را کسب کرده است. این شرکت علاوه‌بر خرده‌فروشی آنلاین زیرمجموعه‌های دیگری مانند فیدیبو و دیجی‌پی را نیز مدیریت می‌کند.
  7. دیوار: وب‌سایت و اپلیکیشن دیوار قطب اصلی نیازمندی‌های اینترنتی در ایران است که در سال 1392 تأسیس شد. کاربران دیوار در این پلتفرم به خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم و ارائه خدمات در دسته‌بندی‌های گوناگون می‌پردازند. بنا بر گزارش دیوار، 18.9 میلیون کاربر این 129.5 میلیون آگهی را در بستر دیوار ثبت کرده‌اند.
  8. ایسام: ایسام یک مارکت‌پلیس خرید و فروش آنلاین است که در قالب حراجی فعالیت می‌کند. از این جهت می‌توان مدل تجاری آن را با ای‌بی مقایسه کرد. ایسام پلتفرمی را به‌وجود آورده است که در آن کاربران می‌توانند محصولات خود را به روش‌های مختلف از جمله مزایده به فروش برسانند.
  9. باسلام: مارکت‌پلیسی آنلاین برای فعالیت کسب‌وکارهای کوچک است. در این پلتفرم تولیدکنندگان محصولات غیرکارخانه‌ای از شهرها و روستاهای مختلف سراسر کشور به فروش بدون واسطه محصولات خود می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: چطور در دیجی کالا فروش داشته باشیم؟

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید