انتخاب بازار هدف براساس استراتژی PVP

انتخاب بازار هدف براساس استراتژی PVP

انتخاب بازار هدف براساس استراتژی PVP – بازاریابی مهم است زیرا به شما کمک می کند محصولات یا خدمات خود را بفروشید. نکته اصلی هر کسب و کاری، کسب درآمد است و بازاریابی یک کانال ضروری برای رسیدن به آن هدف نهایی است. بدون آن، بسیاری از کسب و کارها وجود نداشتند، زیرا بازاریابی در نهایت، چیزی است که باعث فروش می شود.

 بازار هدف شما:

یکی از مهم ترین مراحل در استراتژی بازاریابی، بازار هدف است زیرا اگر کسب‌وکاری درک کند که چه کسی می‌خواهد محصول یا خدماتش را بخرد، موفقیت بیش‌تری کسب خواهد کرد و پیام بازاریابی شما 10 برابر بهتر خواهد شد.

بازار هدف شما کیست؟

چیزی که اکثر کسب و کارها با آن مشکل دارند این است که سعی می کنند همه چیز را در یک زمان انجام دهند. شما  فقط می‌توانید یک جایگاه را انتخاب کنید و روی آن یک جایگاه تمرکز کنید.

یکی از مواردی که می تواند به شما در انتخاب بازار هدف کمک کند، استفاده از شاخص PVP (رضایت شخصی، ارزش برای بازار، و سودآوری) است.

P — رضایت شخصی: چقدر از معامله با مشتریانتان لذت می برید؟اینجا به اینکه چقدر از کار کردن با این بخش بازار لذت می برید،امتیاز می دهید.

V — ارزش برای بازار: این بازار چقدر برای کار شما ارزش قائل است؟ آیا حاضرند برای کار شما پول بیشتری بپردازند؟

P — سودآوری: کاری که برای این بازار هدف انجام می دهید چقدر سودآور است؟ بعضی از وقت‌ها زمانی که حتی شما پول زیادی برای صرف آن کار مدنظرتان میکنید، وقتی به‌ حساب‌ خود نگاه میکنید، میبینید که سود بسیار کمی کرده اید یا حتی ممکن است ضرر کرده باشید.یادتان باشد که این کار درباره‌ی حجم معاملاتی نیست بلکه در مورد آنچه باقی می‌ماند است.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید