برندینگ و ساخت هویت برندی قوی

برندینگ و ساخت هویت برندی قوی

مقدمه

موفق‌ترین کسب و کارهای جهان همگی یک راز مشترک دارند! آنها برندهایی ساخته‌اند که نمایانگر هویتی قوی و پرنفوذ است. شما نیز می‌توانید با اینکار، حس اعتبار بیشتری را القا کرده و مشتریان وفادار خود را داشته باشید.

در گردباد اکوسیستم کسب و کار امروزی، برجسته شدن بیش از یک هدف است – این یک ضرورت است. در میان سر و صدای رقبای بی‌شماری، چگونه کسب‌وکار شما نه تنها می‌تواند توجه مخاطبان مورد نظرتان را جلب کند، بلکه آن‌ها را نیز به خود جلب کند؟ پاسخ در قدرت برندسازی نهفته است. یک برند بسیار فراتر از یک نام یا لوگو است. این نشان دهنده قلب و روح تجربه شما به عنوان یک شرکت است. این مجموعه ای از احساسات، تجربیات و ادراکاتی است که مشتریان با کسب و کار شما مرتبط می کنند. یک برند قوی اعتماد ایجاد می کند و مسیر را برای رشد بی نظیر هموارتر می کند.

هویت برند دقیقا به چه معناست؟!

هویت برند دقیقا به چه معناست؟!

“هویت برند صدای متمایز و ظاهر منحصر به فرد کسب و کار شماست که قرار است در جهان طنین‌انداز شود و جلوه نماید.”

وقتی هویتی که برای برندتان ایجاد می‌کنید، در حقیقت پُلی است که میان خود و دیگر افراد جهان می‌سازید.

همه‌ی آن عناصری که به کار می‌گیرد تا به واسطه آن مخاطب به یاد کالا یا خدمات شما بیافتد، هویت برندتان را شکل می‌دهد.

این عناصر از اسم برند گرفته تا لوگو، پالت رنگ، شعار تبلیغاتی، فونت نوشتاری و … اجزای سازنده همان تصویری از برندتان است که در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود.

هر چقدر از ابتدا قدم‌های محکم‌تری بردارید و چهره بهتری برای برندتان خلق کنید، شانس بیشتری خواهید داشت تا روزی به جایی برسید که اسم برندتان به تنهایی دارای اعتبار و ارزش باشد.

برخی نشانه های یک هویت برند قدرتمند

منحصربه‌فرد بودن:

برند شما باید از بقیه متمایز باشد. چه چیزی شما را خاص می کند؟ خاص بودن زیبایی می آفریند و زیبایی باعث جذب و جلب نگاه ها به سوی شماست.

به یاد ماندنی:

مردم باید بتوانند برند شما را به راحتی به یاد بیاورند، حتی با یک نگاه گذرا.

سادگی:

آن را واضح و مختصر نگه دارید. برندهای پیچیده به راحتی فراموش می شوند. کمپانی اپل را در نظر بگیرید! یکی از رازهای موفقیت این شرکت در سادگی نهفته است شما به راحتی می توانید اجرای این سیاست توسط اپل را با لوگو این شرکت یا حتی اکوسیستم ios لمس کنید

 

یک تجربه کل نگر در عناصر ساخت هویت برند قوی

برندسازی موثر از زیبایی بصری فراتر می رود و تجربه ای جامع در هر تعامل با مشتری ایجاد می کند. بیایید به عناصری که این ارتباط را ایجاد می کنند عمیق تر بپردازیم:

داستان برند

در قلب هر برند به یاد ماندنی یک روایت قانع کننده وجود دارد. داستان برند شما فقط آن چیزی نیست که به مردم می گویید. این چیزی است که آنها در مورد شما بر اساس سیگنال هایی که برند شما ارسال می کند، باور دارند. این داستان باید در سطح احساسی به هم متصل شود و سفر شما، ارزش‌ها و اشتیاق شما را به اشتراک بگذارد. وقتی مشتریان ارزش‌هایشان را در برند شما منعکس می‌کنند، یک ارتباط عمیق و عاطفی ایجاد می‌کنند.

شعار و لوگو

شعار و لوگوی شما دروازه بان برند شما هستند، اولین و اغلب متداول ترین نقاط تماس برای مخاطبان شما. یک شعار قدرتمند ماهیت نام تجاری شما را در چند کلمه به یاد ماندنی نشان می دهد، در حالی که یک لوگوی خوب طراحی شده به عنوان یک خلاصه بصری عمل می کند و هویت و ارزش های برند شما را در یک نگاه به شما منتقل می کند. این عناصر باید جاودانه، سازگار، و فورا قابل تشخیص باشند و برند شما را در آگاهی جمعی مخاطبان شما جاسازی کنند.

هویت بصری (از جمله بسته بندی)

هویت بصری شما فراتر از لوگوی شما به تمام جنبه های ظاهر برند شما، از جمله بسته بندی، تایپوگرافی و طرح های رنگی گسترش می یابد. این عناصر با هم کار می کنند تا شخصیت و ارزش های برند شما را منتقل کنند و زبان بصری ایجاد کنند که مستقیماً با احساسات و خواسته های مخاطبان صحبت می کند.

بازاریابی محتوا (وبلاگ)

وبلاگ شما شناسنامه شماست! یک وبلاگ یک پلت فرم قدرتمند برای تعمیق روایت برند شما ارائه می دهد و تخصص، بینش و ارزش هایی را که شما را متمایز می کند به نمایش می گذارد. از طریق محتوای جذاب و مرتبط، می‌توانید رهبری فکری ایجاد کنید، جامعه را تقویت کنید و روابطی را تقویت کنید که مشتریان را به سفیران برند تبدیل می‌کند.

بازاریابی محتوا به عنوان ابزاری برای جذب مشتری و افزایش فروش

 

سوالاتی که قبل از ساخت برند باید از خود بپرسید

سوالاتی که قبل از ساخت برند باید از خود بپرسید

قبل از اینکه بتوانید یک هویت برند قانع کننده بسازید، اول باید مسائلی را چه برای خود و چه مخاطبتان روشن کنید

مخاطب هدفتان کیست؟

درک مخاطبان هدف شما بسیار مهم است. آنها چه کسانی هستند؟ آنها به چه چیزی نیاز دارند یا آرزو دارند؟ چه چیزی باعث تصمیم گیری آنها می شود؟ تطبیق برند خود برای طنین انداز شدن با این مخاطبان اولین قدم در ایجاد ارتباطات معنادار است.

مطالعه بیشتر: بازار هدف (Target Market) چیست؟

هدف و چشم انداز برند چیست؟

هدف و چشم انداز برند شما ستاره های هدایت کننده آن هستند که جهت و وضوح را ارائه می دهند. آنها توضیح می‌دهند که چرا برند شما وجود دارد و به کجا می‌رود و به عنوان چراغ راهبردی برای برندسازی شما عمل می‌کند.

شخصیت برند چگونه باشد؟

شخصیت برند شما باید منعکس کننده ویژگی ها و ویژگی هایی باشد که برای مخاطب هدف شما جذابیت بیشتری دارد. آیا برند شما ماجراجو و جوان پسند است یا پیچیده و ظریف؟ ایجاد یک شخصیت واضح برای برند برای ایجاد پیام ها و تجربیاتی که طنین انداز می شوند ضروری است.

 

نظارت مداوم بر برند به عنوان امری ضروری

ساختن یک برند قوی یک فرآیند مداوم است. برای اطمینان از اینکه در مسیر درستی هستید، از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی نام های تجاری آنلاین، ترافیک وب سایت و تعامل با مشتری استفاده کنید. این داده‌ها بینش‌های ارزشمندی را برای اصلاح استراتژی برند شما و اطمینان از دستیابی مؤثر آن به مخاطبان هدف ارائه می‌کنند.

 

نمونه های موفق

Coca-Cola

وقتی نام کوکاکولا را می‌شنوید، احتمالاً لوگوی خاص و معروف آن را به خاطر می‌آورید.

نکات هویت برند کوکاکولا

لوگوی قرمز رنگ که نام شرکت روی آن هک شده: رنگ قرمز باعث تقویت حس اعتماد به نفس در افراد می گردد. همچنین نوع نوشته درج شده روی بطری، حس لذت را در ذهن فرد تداعی می‌کند. به‌عنوان‌مثال، قهوه یک نوشیدنی است که آن را صبح‌ها قبل از شروع به کار مصرف می‌کنید و کوکاکولا یک نوشیدنی است که مصرف آن در بعد از ظهر، باعث رفع خستگی شده و حس نشاط و لذت را در شما به‌وجود می‌آورد. آنچه گفتیم تنها در مورد «چهره» برند است.
شکل منحصربه‌فرد لوگو: بطری هیچ نوشیدنی دیگری شبیه به بطری‌های این شرکت نیست. درواقع، کوکاکولا با انجام این کار به مخاطبین خود می‌گوید که نیازی به تقلید و الگوبرداری از شرکت‌های دیگر نداشته و متکی‌به‌خود است. همچنین او با خلاقیت منحصربه‌فردش باعث افزایش اعتبار برند خود نزد مخاطبانش می‌شود.

گریزی به کوکا کولا غول دنیای نوشیدنی ها

 

McDonald’s

مک دونالد

مک دونالد یک شرکت زنجیره‌ای مواد غذایی امریکایی است، که با همبرگرو سیب‌زمینی سرخ کرده و البته نماد طاق طلایی‌‌اش شناخته می‌شود. بی شک مک دونالد یکی از شناخته شده ترین برندها در سراسر جهان است. سادگی کلید موفقیت هویت برند این شرکت است. الگوی طراحی ساده آن با رنگهای زرد، بیانگر گرمی، صمیمیت و دسترسی مک دونالد است.
هر جنبه هویت برند مک دونالد، از لوگو و بسته بندی آن گرفته تا پیام برند، همه به مخاطب هدف و مشتری توجه می کنند.
با هر سنی و در هر جای دنیا که به فروشگاههای مک دونالد مراجعه کنید، این برند را به یک شکل تجربه خواهید کرد. هویت بصری این برند و محصولات یکپارچه آنها موجب شده که مک دونالد یک برند قابل اعتماد در بین همه باشد.

سخن پایانی

در عرصه رقابتی تجارت مدرن، هویت برند متمایز نه تنها سودمند است، بلکه ضروری است. با درک مخاطبان خود، ایجاد یک روایت منسجم در تمام نقاط تماس و انعکاس مداوم ارزش های اصلی برند خود، می توانید برندی ایجاد کنید که نه تنها برجسته باشد، بلکه در آزمون زمان نیز مقاومت کند. شروع سفر برندسازی با هدف و استراتژی، زمینه را برای رشد، وفاداری و موفقیت پایدار فراهم می کند. سفر برندسازی سرمایه گذاری در آینده کسب و کار شماست. از همین امروز شروع به ساخت هویت منحصر به فرد خود کنید و فردا شاهد شکوفایی برند خود باشید.

 

 با شرکت در دوره های آکادمی تخصصی فروش، فروشت رو چند برابر کن

مجله آکادمی تخصصی فروش

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید