رویکردهای نوین در فروش: از اینفلوئنسرها برای افزایش فروش

رویکردهای نوین در فروش: از اینفلوئنسرها برای افزایش فروش

اینفلوئنسرها و اینفلوئنسر مارکتینگ به بخش مهمی از استراتژی های بازاریابی در سراسر جهان تبدیل شده است ، اما اینفلوئنسر مارکتینگ و اینفلوئنسر چیست و چرا باید به آن اهمیت دهید؟

اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر فردی است که به دلیل تخصص و ارتباط با مخاطبان، قدرت تأثیرگذاری بر عادات خرید و تصمیم گیری مصرف کنندگان را دارد. آنها دنبال کننده زیادی در رسانه های اجتماعی دارند و محتوایی ایجاد می کنند که تعامل قابل توجهی ایجاد می کند.

اهمیت اینفلوئنسرها برای برند شما

اکنون که می دانید اینفلوئنسر چیست، بیایید دریابیم که چرا باید برای برند خود با یک اینفلوئنسرها همکاری کنید.

  • به مخاطبان هدف و کشف نشده خود برسید: شناخت و دستیابی به مخاطب هدف و بالقوه برای بازاریابی موفق ضروری است. به این ترتیب، حضور و دنبال کردن اینفلوئنسرها در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا با مخاطب ایده آل خود و همچنین با مخاطبان کشف نشده ارتباط برقرار کنید.
  • آگاهی از برند را افزایش می دهد: اینفلوئنسرهایی که فالوورهای زیاد و واقعی دارند، نرخ تعامل بالایی دارند و این به افزایش بازدید از برند شما کمک می کند.
  • تعامل شما را افزایش می دهد: اینفلوئنسرها می توانند محتوای منحصر به فردی برای برند شما ایجاد کنند.
  • اعتبار و اعتماد برند را افزایش می دهد: تخصص اینفلوئنسرها در حوزه خود یکی از دلایل اصلی تأثیر آنها بر مخاطبان است. کار با اینفلوئنسرها می تواند به شما کمک کند تا در بین افراد اعتبار کسب کنید، که به شما این امکان را می دهد اعتماد آنها را جلب کنید.
  • نرخ تبدیل بهبود یافته: تبلیغ و بررسی برند شما توسط اینفلوئنسر می تواند بر تصمیمات خرید تاثیر بگذارد و افراد بیشتری را به سمت محصولات و خدمات شما سوق دهد.

اینفلوئنسر رسانه اجتماعی چیست؟

اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی، تولیدکنندگان محتوا با فالوورها و نفوذ زیاد در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند. اینفلوئنسرها با ایجاد محتوا در رسانه های اجتماعی و نشان دادن دانش و اعتبار خود در مورد یک موضوع خاص، شهرت تثبیت شده ای ایجاد می کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ از اینفلوئنسرها برای تأیید یک محصول یا خدمات برای مخاطبان زیادی استفاده می کند. تاثیر آن عمیق است و به یک استراتژی بازاریابی محبوب برای برندها تبدیل شده است.

کار با اینفلوئنسر مارکتینگ

  • مخاطبان هدف خود را مشخص کنید: مانند هر استراتژی بازاریابی، تعریف و درک بازار هدف شما بسیار مهم است.
  • اهداف و مقاصد خود را تعیین کنید: اهداف خود را برای انجام اینفلوئنسر مارکتینگ مشخص کنید. داشتن یک چشم انداز روشن از آنچه می خواهید انجام دهید ضروری است.
  • اینفلوئنسر مناسب را پیدا کنید: تصمیم بگیرید چه چیزی برای برند شما تأثیرگذار است. در حالت ایده آل، آنها باید قابل اعتماد و مرتبط با نام تجاری شما باشند و میزان دسترسی و میزان تعامل قابل توجهی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که آنها متناسب با محصول یا خدمات شما با توجه به مخاطبان هدف شما هستند.
  • با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید: از آنجایی که اینفلوئنسرها معمولاً معاملات بسیاری را با نام تجاری دریافت می کنند، دستیابی به آنها و متقاعد کردن آنها می تواند پیچیده باشد. طرح و برنامه خوبی داشته باشید. می توانید غرامتی مانند کمیسیون و پول نقد ارائه دهید. همچنین امکان ارائه محصولات رایگان به جای پرداخت پولی به آنها وجود دارد.
  • کمپین بازاریابی خود را ایجاد کنید: می‌توانید یک کمپین برای اینفلوئنسر ایجاد کنید یا به اینفلوئنسر اجازه دهید خودشان برای برند شما محتوا تولید کنند. اجازه دادن به اینفلوئنسرها برای ایجاد محتوا می تواند گزینه خوبی برای دریافت محتوای منحصر به فرد باشد که معتبر به نظر می رسد و اعتبار برند شما را افزایش می دهد.
  • نظارت بر کمپین ها: در نهایت، عملکرد کمپین ها را زیر نظر بگیرید تا ببینید آیا اهداف شما برآورده شده است یا خیر.

چگونه یک اینفلوئنسر ایده آل پیدا کنیم؟

در اینجا چند نکته دیگر در مورد چگونگی پیدا کردن یک اینفلوئنسر ایده آل برای برند شما آورده شده است:

  • اینفلوئنسرهایی را که با اهداف و مقاصد شما همسو هستند، جستجو کنید و فهرست کنید.
  • معیارهای تعامل آنها را بررسی کنید
  • فالوورهای آنها را زیر نظر داشته باشید و روی محتوای آنها متمرکز باشید.
  • اعتبار و تخصص اینفلوئنسر را در صنعت خود بررسی کنید

نتیجه گیری

به این نکته دقت کنید که از دیرباز یکی از راه‌های جذب مشتری دیده شدن بود. به صورت ناخودآگاه ذهن انسان به سمت استفاده از خدمات یا خرید محصولی سوق پیدا می‌کند که در همه جا دیده می‌‌شود. کافی است نگاهی به بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر بزنید که چطور آن‌ها یک برند یا فروشگاه را تبلیغ می‌کنند. بازاریابی جدید هم بر همین اساس است اما شکل تازه‌ای به خود گرفته و به جای بیلبوردها و بنرهای بزرگ این بار افرادی که شناخته شده و قابل اعتماد هستند به جای شما صحبت خواهند کرد.

تصور کنید دوستی صمیمی از برندی که خودش استفاده می‌کند به شما می‌گوید و شما به صورت ناخودآگاه ترغیب به خرید آن محصول یا استفاده از خدمات آن‌ها خواهید کرد.

نحوه صحبت اینفلوئنسر با مخاطبانش نیز تقریبا همین طور است با این تفاوت که ممکن است یک اینفلوئنسر حرفه‌ای در میان یک فیلم ۳۰ ثانیه‌ای به صورت نامحسوس برند شما را تبلیغ کند یا کسی مانند یک سلبریتی به صورت مستقیم برند شما را معرفی میکند. نحوه تبلیغ به نوع کار اینفلوئنسر، برند شما و ماهیت کمپین و محصول مورد نظر بستگی دارد.

برای درخواست کوچینگ کلیک کن.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید