کراس سلینگ چیست؟

کراس سلینگ چیست؟

فروش  مکمل یا کراس سلینگ یک تکنیک فروش است که با ارائه محصولات یا خدمات مرتبط به مشتریان بالقوه، درآمد را افزایش می دهد. و با ارائه یک راه حل جامع در زمان خرید، تجربه مشتری را بهبود می بخشد.

چرا به کراس سلینگ (فروش مکمل) نیاز دارید؟

بیایید به مزایای یک استراتژی فروش مکمل خوب فکر کنیم.

دلایل زیادی وجود دارد که، چرا کسب و کار شما به فروش مکمل نیاز دارد. نگاهی به مهمترین آنها بیندازید تا مطمئن شوید که این تاکتیک فروش همان چیزی است که شما نیاز دارید.

  1. ROI افزایش می یابد: مزیت آشکار فروش مکمل، این است که هم در نرخ تبدیل و هم در درآمد هر فروش افزایش چشم گیری شکل میگیرد. با اجرای این تکنیک، مدیران می توانند به طور مداوم چشم انداز مالی یک کسب و کار را بهبود بخشند.
  2. کمک به وفاداری مشتری: مزیت اصلی فروش مکمل این است که به مشتریان خود چیزهایی ارائه میدهید که ممکن است مفید باشند. اگر اقلام مفیدی را در اختیار آنها قرار دهید، مشتریان شما خواهند دید که شما به نیازهای آنها رسیدگی می کنید. به همین دلیل است که فروش مکمل به طور مستقیم با رضایت و وفاداری مشتری مرتبط است. فروش مکمل یک راه مطمئن برای ایجاد روابط خوب با مشتریان خود و ارائه گزینه ای برای انتخاب بهترین محصولات موجود است.

تفاوت بین فروش مکمل (کراس سلینگ)و بیش فروشی ( آپ سلینگ) در چیست؟

اول از همه، شما باید بدانید که هم بیش فروشی و هم فروش مکمل برای افزایش درآمد و بهبود تجربه خرید مشتریان شما استفاده می شود. با این وجود، تفاوت هایی بین این تکنیک ها وجود دارد.

حقیقت این است که هر دو استراتژی بازاریابی، عالی هستند اما باید در سناریوهای مختلف استفاده شوند. به منظور به حداکثر رساندن درآمد و بهبود رضایت مشتری، استفاده از ترکیبی از هر دو استراتژی به رونق کسب و کار شما کمک می کند.

با این اوصاف، درک تفاوت بین فروش مکمل و بیش فروشی برای دانستن اینکه چه زمانی بهتر است از هر کدام استفاده کنید، مهم است.

بیش فروشی مردم را تشویق می کند تا نسخه بهتری از همان محصول را خریداری کنند یا هزینه ارتقا و بهبود آن را بپردازند. به عنوان مثال، اگر مشتری شما یک تلفن همراه بخرد، و شما به جای دستگاه انتخابی مشتری، مدل جدیدتری را به او پیشنهاد دهید، فروش شما بالا میرود.

در عین حال، فروش مکمل محصولات اضافی را توصیه می کند که مکمل محصول خریداری شده باشد. به عنوان مثال، اگر شخصی یک تلفن همراه بخرد، می توانید یک شارژر بی سیم یا یک قاب گوشی نیز به او ارائه دهید.

چگونه می توانم به طور موثر فروش مکمل داشته باشم؟

می‌توانید موارد تکمیلی را مستقیماً در صفحه محصول خود، در هنگام تسویه‌حساب، در ایمیل تأیید سفارش یا ایمیل پس از خرید ارائه دهید. با کمک ایمیل و تماس های مستقیم، می توانید مشتریان خود را متقاعد کنید که محصولات مفیدتری را خریداری کنند. با این حال، پیروی از دو دستورالعمل توضیح داده شده در زیر مهم است.

  1. مشتریان خود را بشناسید: اول از همه، شما باید پرسونای خریدار خود را ایجاد کنید. پرسونای خریدار یک نمایش کلی و روایی از یک مشتری ایده‌آل است. این مفهموم به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود (و مشتریان احتمالی خود) را بهتر شناخته و کسب و کار خود را با تناسب بیشتری نسبت به نیازها، رفتار و ملاحظات گروه‌های مختلف طراحی و پیاده‌سازی کنید. شما برای درک بهتر مشتریان و خواسته های آنها به شخصیت خریدار نیاز دارید.همیشه نظرات مشتریان خود را در نظر بگیرید. این یک راه مطمئن برای بهبود خدمات و محصولات شما است.
  2. سفر مشتری خود را برنامه ریزی کنید: توسعه نقشه سفر مشتری به شرکت شما این فرصت را می دهد که نقاط درد و نیازهای مشتری را کشف کند. با کمک آن می توانید مواردی را برای حل مشکلات، به آنها پیشنهاد دهید. علاوه بر این، می توانید لحظه دقیق فروش متقابل به مشتریان خود را شناسایی کنید.

تکنیک های کراس سلینگ:

ما در ادامه در مورد تکنیک های کراس سلینگ با شما صحبت می کنیم. در صورتی که شناسنایی مشتریان را با موفقیت انجام دادید باید نکات زیر را برای تبدیل آن مشتری به مشتری بالقوه به خاطر داشته باشید:

  1. بهتر است محصولات و خدماتی که واقعاً ارزش افزوده ای برای مشتریان به ارمغان می آورد، به عنوان خدمات و محصولات اضافه به آن ها ارائه کنید. بهتر است از دیدگاه مشتری به فروش متقابل نگاه بیندازید و تنها به درآمدی که از این طریق به دست می آورید، فکر نکنید. در صورت استفاده از یک CRM باید از پیشنهادهایی که به خوبی ارائه می شوند و تاثیر بیشتری می گذارند به جای طیق وسیعی از پیشنهادها که نفع روابط مشتری نیستند، بهره بگیرید.
  2. مشتریان خود را در نقاط تماس موثر بیابید. اگر مشتریان از وب سایت شما برای ثبت سفارش استفاده کرده اند، ایمیل یا تبلیغات هدفمند ممکن است بهترین روش برای فروش متقابل باشد. اما در صورتی که احتمال مراجعه حضوری بیشتر است، فروشنده می تواند محصولات و خدمات اضافی را به مشتری بفروشد.
  3. از کمپین‌های بازاریابی خود برای تبلیغ محصولات و خدمات تکمیلی استفاده کنید. برای مثال در صورت داشتن یک محتوا که معمولا مخاطبینی که خودروهای لوکس خریداری می کنند، به عنوان هدف قرار می دهد. می‌ توانید تبلیغات لوازم جانبی خودرو را در پست‌ های وبلاگ خود و توضیحات محصول را برای تشویق فروش متقابل قرار دهید.
  4. از داده ‌هایی که مشتریانتان ارائه می ‌کنند استفاده مؤثر داشته باشید. نسل جدید مصرف‌ کنندگان انتظار خدمات شخصی ‌سازی شده را دارند؛ بنابراین شما باید بتوانید با توجه به نیاز مشتری خدمات فروش متقابل خود را ارائه کنید.
  5. با ایجاد فضاهایی برای تعامل بین مشتریان، فروش متقابل بهبود بخشید. یک جامعه آنلاین برای خریداران اسکیت ‌برد ممکن است به اندازه تلاش‌ های بازاریابی مستقیم شما در تشویق فروش چرخ‌ های اضافی و سایر قطعات مؤثر باشد.
  6. از تکنیک ‌های فروش اجتماعی استفاده کنید. برای مثال اینفلوئنسرهای رسانه‌ های اجتماعی ابزار ارزشمندی برای دستیابی به گسترده‌ ترین مخاطبان ممکن در محیط فروش فعلی و عمدتا دیجیتالی به شمار می روند.

فروش مکمل را بخشی از استراتژی بازاریابی خود قرار دهید:

فروش مکمل می تواند به عنوان ابزاری برای افزایش درآمد و وفاداری مشتری استفاده شود، اما تنها در صورتی که مبتنی بر داده های قابل اعتماد و سازماندهی موثر باشد . با رویکرد صحیح، فروش مکمل می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را از رقبای خود متمایز کنید و در عین حال سود نهایی خود را نیز افزایش دهید.

 

 

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید