برنامه ریزی انتشار محتوا در رسانه ها

برنامه ریزی انتشار محتوا در رسانه ها

برنامه ریزی انتشار محتوا در رسانه ها _ برنامه ریزی محتوا مهمترین عامل در موفقیت استراتژی رسانه ها است.  شما می‌توانید بهترین استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی جهان را داشته باشید، اما بدون برنامه‌ریزی محتوای، مناسب موفق نخواهید بود.محتوای عالی در قلب همه کارهای بازاریابی و ارتباطات است.

نمی توان انکار کرد که تولید محتوا چقدر زمان بر است. باید به این فکر کنید که چه چیزی را پست کنید، یک تصویر گرافیکی طراحی کنید، یک کپشن مناسب بنویسید، هشتگ ها را انتخاب کنید، محتوا را پست کنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید و سپس همه این کارها را تکرار کنید.

در حالی که چالش‌، تولید محتوای رسانه‌های اجتماعی ممکن است دلهره‌آور به نظر برسند، اما حضور مداوم مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما دارد. با ارسال مداوم محتوای ارزشمند، می توانید:

  1. مخاطبان خود را افزایش دهید
  2. آگاهی از برند را افزایش دهید
  3. در صنعت خود اقتدار ایجاد کنید
  4. تعامل را بهبود بخشید

اگر به دنبال دستیابی به هر یک از مزایای ذکر شده در بالا هستید، ارزش آن را دارد که یک استراتژی پایدار، برای صرفه جویی در زمان برنامه ریزی و ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی بیابید.

چگونه محتوا برای رسانه های اجتماعی بسازیم:

1. اهدافی را برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید که با اهداف کسب و کار شما همسو باشد: ایجاد اهداف رسانه های اجتماعی واضح به شما کمک می کند تا بقیه استراتژی خود را بسازید، به عنوان معیارهای تعریف شده برای اندازه گیری پیشرفت شما عمل کند و احتمال موفقیت شما در رسانه های اجتماعی را افزایش دهد. برای به دست آوردن بهترین نتایج برای کسب و کار خود، اهداف رسانه های اجتماعی خود را با اهداف تجاری گسترده تر هماهنگ کنید. از این اهداف برای تعیین نوع محتوایی که به عنوان بخشی از استراتژی کلی خود ایجاد می کنید استفاده کنید. به طور کلی، 6 هدف رسانه اجتماعی وجود دارد که بازدهی شما را به حداکثر می رساند:
1)آگاهی از برند را افزایش دهید.
2)ترافیک را به وب سایت خود هدایت میکنید.
3)سرنخ های جدید تولید میکنید.
4)افزایش درآمد (با افزایش ثبت نام یا فروش).
5)تعامل برند را تقویت کنید.
6)گفتگوهای مثبت در مورد برند خود را افزایش دهید.

توصیه می‌کنیم استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی خود را با تمرکز بر دو تا سه هدف ساده نگه دارید،هر کدام که در حال حاضر با نیازهای کسب‌وکار شما هماهنگ‌تر هستند.مهم نیست که چه هدفی را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که واقعاً با اهداف کسب‌وکار شما همسو است.

2. مخاطب هدف خود را مشخص کنید: همه چیز وقتی بهتر میشود که بتوانید مستقیماً با مخاطبان هدف خود صحبت کنید، یک راه عالی برای تعریف مخاطب هدف خود برای رسانه های اجتماعی، ساختن پرسونا است.پرسونا شخصیتی خیالی است که بر اساس تحقیقات یک کسب‌وکار در بازار هدف ایجاد می‌شود.بنابراین کسب‌وکارها می‌توانند با توجه به اطلاعات مختلفی که از بازار به‌دست می‌آورند، شخصیتی از کاربران را به تصویر بکشند که می‌تواند مشتری بالقوه آن‌ها باشد.پرسونا انواع مختلفی از کاربران را نشان می‌دهد که از محصولات و خدمات شما استفاده می‌کنند. در واقع با تعریف پرسونا می‌توانید نیازها، خواسته‌ها، نقاط درد، رفتارها و اهداف کاربران جامعه هدف خود را بهتر و بیشتر درک کنید.

3. بهترین شبکه های رسانه های اجتماعی را برای کسب و کار خود شناسایی کنید: هر پلتفرم رسانه اجتماعی دارای ویژگی منحصر به فرد خود است که برای انواع خاصی از محتواها مناسب است. توییتر برای مکالمات و موضوعات پرطرفدار عالی است، در حالی که لینکدین برای به اشتراک گذاری اطلاعات حرفه ای و مرتبط با شغل مناسب تر است. بنابراین هنگام انتخاب خود این را در نظر داشته باشید.

4. برنامه ریزی و ایجاد محتوا: ایجاد محتوای با کیفیت، کلید اصلی در استراتژی موفق، محتوای رسانه های اجتماعی است. محتوایی که ایجاد می کنید نقش مهمی در دستیابی به اهداف تجاری و رسانه های اجتماعی شما دارد. پست های رسانه های اجتماعی شما باید با هدف هر پلتفرم اجتماعی و مخاطبان آن هماهنگ باشد. و باز هم، درک خوب مخاطبان هدف شما به این امر کمک خواهد کرد.

5. پیگیری و اندازه گیری عملکرد: مهم است که این مرحله را نادیده نگیرید ،هنگامی که برای ایجاد و ارسال محتوای خود تلاش کرده اید، نظارت بر تجزیه و تحلیل های خود به شما این امکان را می دهد تا ببینید کدام قسمت از محتوا بیشتر در بین مخاطبان شما طرفدار دارد و آیا محتوای شما به شما کمک می کند تا به وضعیت اجتماعی خود برسید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که محتوای ویدیویی عملکرد بهتری نسبت به محتوای عکس‌ دار، دارد و یا برعکس، و می‌توانید بر اساس داده‌هایی که مشاهده می‌کنید، در استراتژی محتوای خود تغییراتی ایجاد کنید.

چه نوع محتوای رسانه های اجتماعی را باید ایجاد کنید؟

یکی از بزرگترین چالش ها در مورد محتوای رسانه های اجتماعی این است که بدانید چه چیزی را پست کنید. هنگام ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی، مهم است که انواع مختلفی از محتوا را به اشتراک بگذارید. محتوای شما باید آموزشی، سرگرمی یا فروش باشد.

چگونه در زمان برنامه ریزی و ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنیم؟

از تقویم محتوای رسانه های اجتماعی استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا جزئیات آنچه را که باید ارسال کنید محدود کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز در جهت حمایت از اهداف تجاری شما کار می کند.یک تقویم محتوا همچنین به شما کمک می کند تا پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید و می توانید زمان بندی پست های خود را برای زمانی که مخاطبان شما بیشتر آنها را میبینند و با آنها درگیر میشوند بهینه کنید.

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید