چطور در لینکدین فروش داشته باشیم؟

چطور در لینکدین فروش داشته باشیم؟
لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی است که با سایر شبکه‌های اجتماعی تفاوت اساسی دارد! در حقیقت، لینکدین نه مانند اینستاگرام است و نه مانند فیسبوک و یوتیوب! لینکدین برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده است! بنابراین بازاریابی در لینکدین یکی از روش‌های منحصربفرد برای توسعه‌ی کسب و کارها در بستر فضای مجازی است.
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده است؛ که دلیل آن را می‌توان استفاده‌ی گسترده‌ی مردم از شبکه‌های اجتماعی و امکانات خاص این شبکه‌ها برای تبلیغات و معرفی محصول عنوان کرد. فروش در لینکدین هم به دلیل وجود این امکانات و کاربران حرفه‌ای یک انتخاب ایده‌آل است!

مزایای بازاریابی در لینکدین برای کسب و کارها

لینکدین شبکه اجتماعی ویژه کسب‌وکارها، مدیران و متخصصان است که بیش از 600 میلیون کاربر دارد. همین موضوع نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی ظرفیت‌های زیادی برای بازاریابی و تبلیغات دارد؛ چراکه می‌توانید با مدیران تصمیم‌گیرنده به طور مستقیم در ارتباط باشید و بعد از برقراری ارتباط محصولات و خدماتتان را در معرض دید آنها قرار دهید.
ضمن اینکه چون کسب وکارها و مدیران ارشد در این شبکه اجتماعی حاضر هستند، در نتیجه می‌توانید متوجه نیازها و درخواست‌های آنها شوید و متناسب با خواسته مشتریان محصولات و خدمات خود را عرضه کنید. از سوی دیگر می‌توانید از فضای خوب و رایگان این سایت برای بازاریابی محتوایی استفاده کنید تا مشتریان بیش از پیش با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.
ناگفته نماند لینکدین می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تحقیق و بررسی، اطلاع از جدیدترین ترندهای بازاریابی، بررسی دقیق رقبا و رصد فعالیت آن ها، تحقیقات بازار، نیازسنجی، مدیریت بحران و ارائه بهتر خدمات مشتریان باشد.
چطور در لینکدین فروش داشته باشیم؟

چرا باید به فروش در لینکدین فکر کنید؟

  1. ۸۲ درصد از خریداران قبل از پاسخ دادن به تلاش‌های یک کسب‌وکار برای فروش محصول یا خدمت خود، نام آن کسب‌وکار را در لینکدین جست‌وجو می‌کنند.
  2. ۵۰ تا ۵۸ درصد از مدیران ارشد و معاونان اجرایی شرکت‌ها در لینکدین با فروشنده‌ها و تامین‌کننده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند؛ حتی اگر شخصا آن‌ها را نشناسند.
  3. ۹۲ درصد از خریداران B2B روند خرید خود را با جست‌وجو در اینترنت شروع می‌کنند.
  4. ۸۴ درصد از مدیران ارشد و معاونان اجرایی شرکت‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای تصمیم‌گیری درباره خرید کمک می‌گیرند.
  5. ۵۰ درصد از خریداران B2B از کارشناسان فروشی که پروفایل لینکدین کاملی ندارند دوری می‌کنند.

چطور در لینکدین فروش داشته باشیم؟

چرا بازاریابی در لینکدین بهترین روش بازاریابی B2B است؟

زمانی که شما به عنوان یک کسب و کار محصولات و خدمات خود را به کسب و کارهای دیگر ارائه می‌کنید، طبیعتا مشتریان کمتری نسبت به تبلیغات B2C دارید و به همین دلیل گاهی خیلی دست‌تان برای هزینه کردن یا انتخاب رسانه‌های مختلف باز نیست.
به همین دلیل می‌توانید روش‌هایی چون تبلیغات محیطی، مکتوب، پیامک یا دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنید. به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ در لینکدین خیلی خوب جواب می‌دهد و این شبکه اجتماعی برای بازاریابی B2B خیلی موثر است. مهمترین دلیل این است که بیشتر مدیران ارشد و تصمیم‌گیرنده به صورت کاملا واقعی و با پروفایل‌های خودشان در لینکدین حضور دارند و بی‌واسطه و مستقیم می‌توانید پیام‌تان را به آنها برسانید. علاوه بر این سرنخ‌های تولید شده با کیفیت هستند و احتمال اینکه تبدیل به مشتری شوند خیلی زیاد است.

بیشتر بخوانید: انواع روش های بازاریابی

بازاریابی با لینکدین را چگونه انجام دهیم؟

چند مورد از مهم ترین روش های استفاده از لینکدین برای بازاریابی کسب و کارها را آورده‌ایم. این روش‌ها با مشورت رهبران کسب و کارها و بازاریابان کاربلد و خبره به دست آمده است و می‌تواند برای رشد تجارت شما خیلی مفید باشد.
  1.  پیدا کردن مشتریان و ارتباطات هدف: تبلیغات در لینکدین نتایج خوبی به همراه دارد. چون می‌توان با توجه به نوع صنایع، اندازه شرکت و مشتریان بالقوه ای که احتمال خرید آن‌ها بیشتر است، بازاریابی را انجام داد. پس پیدا کردن مشتریان هدف در این شبکه خیلی سخت نیست. مثلا اگر شرکت شما در زمینه ارائه نرم‌افزارهای مدیریت کسب و کار و پشتیبانی مشتری فعالیت می‌کند، می‌توانید مشاغلی که محصول خاصی ارائه می‌دهند و رضایت مشتری برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد را هدف قرار دهید. اگر نرم‌افزار شما برای مشاغل کوچک مناسب است، بازار هدف شما کوچک‌تر می‌شود و می‌توانید شرکت‌های زیر 100 کارمند را هدف قرار دهید.
  2. برای بازاریابی با لینکدین با مشتریان خود در ارتباط باشید: برنامه لینکدین به مشاغل کوچک کمک می‌کند تا محصول و خدمات مورد علاقه مشتریان خود را بشناسند. شما می‌توانید در این شبکه افرادی را که علایقی متناسب با معیارهای کسب و کارتان دارند، پیدا کنید و کسب و کار خود را به آن‌ها معرفی کنید. سپس مشتریان علاقه خود را به برند شما نشان می‌دهند؛ با آن‌ها تماس می‌گیرید و مجددا بازاریابی می‌کنید. حتی می‌توانید پست‌ها و پروفایل‌های مشتریانتان را بررسی کنید و اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها به دست بیاورید.
    سعی کنید همواره با آن‌ها در تماس باشید و به صورت ماهانه به آن‌ها ایمیل بفرستید. مشکلات و سوالاتی را که مشتریان با آن‌ها سر و کار دارند و مطرح می‌کنند بررسی کنید و از آن‌ها به عنوان سوالات متداول در سایت یا اطلاعات مفید به مشتریان در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. با این کارهای ساده و کم هزینه، ارزش پیشنهادی خوبی به مشتریان ارائه می‌دهید.
  3.  لیست بازاریابی ایمیلی خود را گسترش دهید: یکی از کارهای مفیدی که می‌توانید برای پیدا کردن لیست ایمیل انجام دهید، پیام دادن به افراد و تشکر از حضور آن‌ها در شبکه لینکدین است. از آن‌ها بخواهید که آدرس ایمیل خود را به شما بدهند و در لیست ایمیل مارکتینگ شما قرار بگیرند. شما می‌توانید هر بار به 50 نفر پیام بدهید و با این روش تعداد زیادی مشترک خبرنامه و در نتیجه لید برای کسب و کارتان ایجاد کنید. حتما یک لینک برای کاربران بفرستید و از آن‌ها بخواهید از این طریق ثبت نام کنند. با ارائه تخفیف و امتیازات ویژه برای مشترکین خبرنامه، آن‌ها را به ثبت نام تشویق کنید.
  4. استفاده از به روزرسانی‌ها و بازاریابی با لینکدین:  از به روزرسانی‌ها استفاده کنید و با صرف هزینه، پست خود را به فید لینکدین یک فرد هدایت کنید. این همان ویژگی “پرداخت به ازای هر کلیک” یا “پرداخت به ازای هر 1000 کلیک” است. این برنامه مانند اینستاگرام توانایی تشخیص خصوصیات افراد مثل جنسیت، مکان و سن را دارد؛ ولی یک تفاوت اصلی آن را از بقیه متمایز می‌کند. آن هم این است که توانایی شخصی‌سازی بر اساس نام شرکت، عنوان شغلی، عملکرد شغلی، مهارت‌ها و گروه‌ها را دارد و این برای کسب و کارها خیلی مفید است. می‌توان از این طریق صنایع و شرکت‌های مختلف را هدف قرار داد و محتوایی مفید و هدفمند به آن‌ها ارائه داد.
  5. ارسال محتوای مناسب لینکدین: محتوای خوب و با کیفیت هدفمند خواهد بود و باعث حل مشکل و مسئله مشتریان می‌شود؛ به آن‌ها کمک می‌کند کار خود را بهتر انجام دهند و حتی شما را به عنوان یک رهبر توانا و اندیشمند نشان می‌دهد. این موضوع باعث ایجاد و ارائه ارزش واقعی به مخاطبین شما می‌شود و نتایج بهتری به شما می‌دهد.
  6. اهمیت وایرال شدن محتوای شما در بازاریابی با لینکدین: یکی از روش‌های قدرتمند و موثر در لینکدین، پست کردن محتوا است. اگر یک پست دیده شود و برای افراد جالب باشد، لینکدین آن را در مرکز توجه قرار می‌دهد و ممکن است در نهایت چند هزار نفر آن را ببینند. این روش باعث می‌شود دید بهتری نسبت به محتوا و مشتریانتان به دست بیاورید. اتفاقی که معمولا برای مقالات وبسایت، پست‌های وبلاگ و لینک‌های موجود در یوتیوب امکان‌پذیر نیست.
  7. بهبود پروفایل و تصاویر کارمندان: تا جایی که می‌توانید از کارمندانتان بخواهید که پروفایل‌های خود را تکمیل کنند و هویت خود را به خوبی در آن نشان دهند. مثلا عکس مناسب بگذارند، سابقه شغلی خود را ذکر کنند و بیو حرفه‌ای بنویسند. برای اینکه عکس‌های با کیفیتی در پروفایل افراد تیمتان داشته باشید، از یک عکاس حرفه ای برای گرفتن عکس‌ها کمک بگیرید. تیمی برای نوشتن بیوهای جذاب و حرفه‌ای داشته باشید و برای همه اعضای شرکتتان پروفایل‌های مناسب درست کنید.
  8.  پیوستن به گروه‌ها و فعال بودن: سعی کنید به گروه‌‌های لینکدین که به کسب و کارتان مرتبط است بپیوندید. با این روش می‌توانید به صحبت مخاطبینتان گوش دهید و انتقادهای آن‌ها را بشنوید. همچنین می‌توانید به اعضای این گروه‌ها پیام بدهید و خدمات و محصولاتتان را معرفی کنید. مثلا اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی فعالیت می‌کنید، می‌توانید گروه‌هایی ایجاد کنید تا افراد از تجربیات خود در مورد محصولاتتان صحبت کنند، سوالاتشان را بپرسند و شما هم زمان‌های تخفیف یا جشنواره‌ها را اعلام کنید.
  9. ارتباطات مفید را شروع کنید و سپس این را رابطه عمیق‌تر کنید! درست است که لینکدین یک شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌ها و ارتباط با افراد متخصص است، اما برقراری ارتباطات نزدیک هم اهمیت زیادی دارد. یک مدیر کسب و کار باید با مشتریان احتمالی، شرکای استراتژیک و سایر مدیران مشاغل ارتباط برقرار کند و پس از ایجاد این ارتباطات اولیه، در مورد برقراری رابطه‌های نزدیک‌تر و همکاری‌های بیشتر تصمیم بگیرد.
  10. ساخت یک URL سفارشی: هر کس باید URL سفارشی خود را بسازد تا بتواند به راحتی در جستجوها پیدا شود. به خصوص افرادی که ارتباط زیادی با لیدها و مشتریان بالقوه دارند، خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهند و در معاملات B2B فعالیت دارند. این موضوع باعث می‌شود افرادی که شما را ندیده‌اند و نام و برندتان را جستجو می‌کنند، اطلاعات سریع‌تری پیدا کنند. اگر یک URL سفارشی داشته باشید، پروفایل لینکدین شما در نتایج اول جستجو قرار می‌گیرد و کاربران خیلی سریع شما را پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: استفاده از روش های نورومارکتینگ در بهبود استراتژی های فروش

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید